Alle collecties
Online marketing tips
Seizoenstips
SITEmber: dé tijd van het jaar om je website te updaten!
SITEmber: dé tijd van het jaar om je website te updaten!

5 gouden tips nu je weer bent opgeladen na de zomervakantie! Voer die nieuwe plannen voor je business NU uit en ga met je site aan de slag.

Rik Smeets avatar
Geschreven door Rik Smeets
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Wat is SITEmber?

Wij hebben SITEmber in het leven geroepen omdat dit meestal dé tijd van het jaar is om je site aan de slag te gaan. Niet alleen omdat je waarschijnlijk in de vakantie met je business bezig bent geweest, in je hoofd of met een inspirerend boek of podcast.

Misschien is er wel een nieuwe collega gestart, heb je nieuwe certificeringen of keurmerken die je imago versterken, wil je je producten/diensten uitbreiden of juist meer focus aanbrengen, zijn je openingstijden veranderd of wil je nu toch echt aan de slag met je contentkalender door te bloggen en delen op social media.

Wat er ook verandert, wij staan voor je klaar om je te helpen! En als je toch je site aan gaat pakken is dit misschien wel het perfecte moment om meteen je design aan te (laten) passen! Zo wordt al je nieuwe content in een mooi nieuw jasje getoond!

Onze 5 gouden #SITEmber tips

01 Plan een succes meeting!

Heb je een goSAMEN servicepakket kan dat 1x per jaar, bij een goONTZORGD servicepakket kan dat 2x per jaar. Daarnaast zijn er in deze pakketten uren inbegrepen om je site aan te laten passen, dus maak daar gebruik van!

  • We bespreken je doelen en website prestaties

  • We bespreken kansen en veranderingen binnen jouw bedrijf die je nu tijd kosten of waardoor je omzet misloopt en vertalen dat naar jouw website en online procesautomatisering

  • We komen met verbeterpunten o.b.v. je site prestaties en de nieuwe functionaliteiten en online marketing tips n.a.v. onze #WednesdayWisdom berichten

02 Zorg zelf (dus zonder geld te investeren) voor meer bezoekers naar je site

Je kunt altijd investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) of op social media adverteren (SMM) maar wist je dat je zelf ook wat kunt doen?

03 Zet bezoekers om in klanten: bied iets waardevols in ruil voor het e-mailadres van je bezoeker!

Bezoekers betekent nog geen klanten. Maar 2% van je bezoekers wil kopen bij het 1e bezoek, dit betekent dat je iets anders moet doen om die 98% aan te spreken! Denk aan een:

  • Gratis e-book, video of audio opname

  • Inschrijven webinar

  • Brochure

  • Whitepaper (evt. met tips)

  • Freemium / proefperiode

  • Kortingscode

  • Sample

  • Calculator/offerte

  • Prijsvraag

...en misschien denk je "pff dat gaat me tijd kosten" maar wij zien in de praktijk dat je bijna altijd al iets hebt wat we hiervoor kunnen inzetten dus geen zorgen!

Om bovenstaande "weggevers" daadwerkelijk te ontvangen (denk ook aan de uitslag van een calculator of prijsvraag per e-mail) vraag je jouw bezoeker om een mailadres, die doe je via een webformulier:

Natuurlijk moet je je weggever ook promoten op je website, doe dit ergens in je site op één of meerdere logische en OPVALLENDE plekken.

04 Vraag klanten, vrienden of familie om feedback over je site

Als ondernemer zit je midden in je business en wordt je soms blind voor zaken die een ander juist direct opvallen. Die ander zit toch al vaak (met een telefoon in de hand 😅) iedere avond naast je op de bank dus vraag hem of haar om feedback!

05 Pas je site design en content aan of laat het doen

Pas bijvoorbeeld de bovenkant (header) of onderkant (footer) die op alle pagina's staan aan of de algemene kleuren zodat je bezoekers direct een vernieuwd gevoel krijgen bij je site en je bedrijf 😉! En denk ook aan je content zoals teksten, afbeeldingen en video's, misschien heb je wel nieuwe foto's (laten maken) die nog niet op je site staan?

Vragen?

Met bovenstaande tips zorg jij dat je goed voorbereidt SITEmber in gaat! Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op door rechtsonder een chat te starten en wij helpen je graag.

Was dit een antwoord op uw vraag?