Alle collecties
Google producten
Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf: Google Posts aanmaken
Google Mijn Bedrijf: Google Posts aanmaken

We leggen je uit hoe je Google Posts kunt aanmaken en toevoegen voor je bedrijf

Rik Smeets avatar
Geschreven door Rik Smeets
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Waarom Google Posts?

Google Posts kun je inzetten voor verschillende doelen: voor het promoten van een bedrijfsevenement, om actuele kortingspromoties onder de aandacht te brengen of bijvoorbeeld om bezoekers een korte update te geven over bedrijfsontwikkeling. Wij gebruiken ze bijvoorbeeld om ons klantportfolio of onze webdesign diensten verder te benadrukken. Wat Google posts onmisbaar maakt is dat de informatie direct onder jouw bedrijfsgegevens komt te staan in de zoekresultaten en dus bijdraagt aan de kans dat iemand doorklikt naar jouw website.
​

Wat zijn Google Posts?

Google Posts zijn eigenlijk (mini) blogs die een Google Mijn Bedrijf beheerder kan schrijven en naar zijn bedrijfspagina kan linken. Het is het beste om het te vergelijken met je eigen blog op je website. Hier kan je inhoud publiceren over recent nieuws of gerelateerde artikelen over uw services, producten of mijlpalen.
​

Hoe maak je een Google Post aan?

  1. Ga naar de Google Mijn Bedrijf pagina: https://www.google.nl/intl/nl/business/

  2. Klik bij de linkerbalk op 'Posts'.

  3. Klik vervolgens op 'Update toevoegen'.

4. Hier kan je kiezen wat voor soort post je wilt schrijven. Is het een nieuws-update kies dan voor 'Nieuw'. Gaat het om een evenement, nieuw product of aanbieding dat je onder de aandacht wilt brengen, selecteer dan een van deze keuzes.

5. Als het je doel is om de lezer tot een actie op te roepen voeg dan een knop toe zoals 'Online bestellen', 'Meer informatie' of 'Nu bellen'.
6. Als je klaar bent met het instellen van je post, scrol je naar beneden en druk je op 'Publiceren'.

Meer Google Mijn Bedrijf artikelen

Dit artikel maakt deel uit van een reeks van 8 artikelen over Google Mijn Bedrijf waardoor je meer bezoekers en verkopen krijgt door betere lokale vindbaarheid en het plaatsen van reviews op je website of webshop want wist je dat 92% van de mensen klantervaringen, oftewel reviews, bekijkt alvorens ze overgaan tot aankoop?

Was dit een antwoord op uw vraag?