Alle collecties
Google producten
Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf: meer bezoekers en verkopen door (gratis) Google reviews
Google Mijn Bedrijf: meer bezoekers en verkopen door (gratis) Google reviews

We leggen je uit hoe je (meer) Google Mijn Bedrijf reviews verzamelt door klanten uit te nodigen om een review te plaatsen.

Jacques Stoop avatar
Geschreven door Jacques Stoop
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Waarom Google reviews?

  • 92% van de mensen bekijkt klantervaringen, oftewel reviews, alvorens ze overgaan tot aankoop.

  • 54% klikt door naar je website na het lezen van goede reviews én het zien van de opvallende sterren.

  • Google Maps vraagt tegenwoordig automatisch om een review aan diegene die jouw bedrijf heeft bezocht, dit is gekoppeld aan je Google Mijn Bedrijf vermelding. Dit is vooral handig voor bijv. restaurants. Zo hoef je klanten niet perse actief uit te nodigen om een review te plaatsen maar dat werkt uiteraard niet wanneer je weinig klanten op bezoek krijgt of wanneer jij altijd naar je klant toegaat.

Klanten uitnodigen om een review te plaatsen moedigen we aan bij GraagGoedOnline.nl. Wij gebruiken deze feedback namelijk omdat we daarvan kunnen leren en onszelf zo blijven verbeteren om jou nog beter van dienst te zijn. Wij doen dat met reviews van Feedback Company omdat we daarmee gerichte vragen kunnen stellen. De sterrating van Feedback Company (en andere internet reviewplatforms) komt ook terug in de Google zoekresultaten maar minder prominent dan de reviews van Google Mijn bedrijf.  Wil je meer informatie over Feedback Company of een ander reviewplatform dan staan we ook altijd voor je klaar!

Wat is Google Mijn Bedrijf, waar vind je de Google reviews terug en hoe claim je jouw Google Mijn Bedrijf bedrijfsvermelding?

Hoe nodig je klanten uit om een review te plaatsen?

Video uitleg: 

Tekst uitleg:

  1. Zorg ervoor dat je jouw bedrijf hebt aangemeld bij Google Mijn Bedrijf of dat je jouw bestaande bedrijfsvermelding hebt geclaimd. Hoe je dat doet lees je in het artikel Google Mijn Bedrijf: je bedrijf aanmelden of je vermelding optimaliseren.

  2. Ga naar de Google Map en typ de naam van je bedrijf in het veld 'Enter a location' in de PlaceID Lookup Tool. Je zoekopdracht wordt automatisch aangevuld, kies de juiste vermelding.

  3. Kopieer de lange code die direct onder 'Place ID' staat.

  4. Vervang in onderstaande URL de tekst "[vul hier je PlaceID in]" voor de zojuist gekopieerde code:
    https://search.google.com/local/writereview?placeid=[vul hier je PlaceID in]

  5. Controleer eerst zelf of de link goed werkt door deze in een browser in te voeren, je ziet dan dit scherm voor jouw bedrijf:

    7. Deel de link die je zojuist hebt gemaakt met je klanten in een uitnodiging e-mail:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voorbeeld:

Hoi Jacques,

Onlangs is jouw website live gegaan. We willen je nogmaals bedanken voor het vertrouwen in GraagGoedOnline.nl!

Wij zijn continu bezig om onze dienstverlening te perfectioneren, daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in jouw mening en bieden we je de mogelijkheid om ons bedrijf te beoordelen. Dit kost maar een paar minuten en je doet ons een groot plezier!

Alvast hartelijk dank voor jouw mening!

Met vriendelijke groet,
Team
GraagGoedOnline.nl

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Op 04-07-2019 heeft Google een nieuwe manier geïntroduceerd waarmee gevraagd kan worden om een Google review te schrijven. Deze manier is wat eenvoudiger dan de manier hierboven. Het is hiervoor wel belangrijk dat je de korte naam voor je bedrijf hebt ingevuld. Dit kan je doen onder het kopje "Informatie" in de beheer omgeving van je Google Mijn Bedrijf pagina.

Meer Google Mijn Bedrijf artikelen

Dit artikel maakt deel uit van een reeks van 8 artikelen over Google Mijn Bedrijf waardoor je meer bezoekers en verkopen krijgt door betere lokale vindbaarheid en het plaatsen van reviews op je website of webshop want wist je dat 92% van de mensen klantervaringen, oftewel reviews, bekijkt alvorens ze overgaan tot aankoop?

Was dit een antwoord op uw vraag?