Waarom een handtekening?
Een handtekening zorgt ervoor dat iedere mail een mooi en professioneel einde heeft, bijvoorbeeld met een bedrijfslogo of link naar een website erbij. Het kost ook veel minder moeite dan handmatig het einde van iedere mail opstellen.
Hoe voeg je een handtekening toe aan je Outlook 2016
Video-uitleg:
Tekstuitleg:
Klik in Outlook linksboven op “Bestand”.
Klik op “Opties”.
Druk op de tab "E-mail".
Druk vervolgens bij Handtekeningen voor berichten maken of wijzigen op de knop "Handtekeningen".
Klik op de knop "Nieuw" om een handtekening toe te voegen.
Typ in de invoerveld een naam in en klik op "OK".
Typ bij handtekening bewerken in het lege tekstvak een slot sjabloon voor je e-mails.
Druk op het icoontje naast "Visitekaartje" om een afbeelding toe te voegen.
Selecteer bij de verkenner je afbeelding en druk op de knop "Invoegen".
TIP: wil je een link toevoegen? Selecteer de stuk tekst waar je een link wilt toevoegen en druk op het icoontje naast de afbeelding icoontje. Voeg daarna de volledige link URL bij het adres invoerveld en druk op de knop "OK".
Vervolgens kun je nog je lettertype, tekstgrootte en tekststijl veranderen.
Kies rechtsboven bij E-mailaccount het e-mailadres waaraan je de handtekening toe wilt voegen.
Kies daaronder bij Nieuwe berichten de nieuwe handtekening die je gebruikt als je een e-mail opstelt.
Kies daaronder bij Antwoorden en doorgestuurde berichten de nieuwe handtekening die je gebruikt als je een e-mail beantwoord of doorstuurt.
Druk als alle aanpassingen gedaan zijn op de knop "OK" en nogmaals op "OK" bij opties.
Wanneer je bovenstaande stappen hebt gevolgd, is je handtekening nu automatisch toegevoegd aan alle e-mails die je verstuurt.