Waarom een paasactie?
Pasen is hét moment om online op te vallen. Klanten zitten in de lente-vibes, zijn in koopstemming en staan open voor leuke acties en verrassingen. Een creatieve paasactie kan nét dat extra zetje geven voor meer betrokkenheid, verkeer én conversie.
Wat is een paasactie?
Een paasactie is een tijdelijke campagne die draait om het thema Pasen. Denk aan:
Een digitale eierzoektocht op je website.
Een vrolijke kortingsactie met paasachtige-afbeeldingen.
Een winactie op social media waarbij je klanten paaseitjes laat tellen in een foto of reel.
Het draait om beleving. En dat kun jij ook bieden, met een paar slimme en simpele stappen.
Hoe maak je zelf een originele paasactie?
Kies je actie
Laat klanten iets doen! Bijvoorbeeld:“Vind het gouden ei op onze site en win een cadeaubon.”
“Vertel jouw favoriete paastraditie op Instagram en maak kans op een verrassing.”
PROTIP: kun je niks bedenken? ChatGPT is je vriend 😉!
Pas je website aan
Voeg een vrolijke banner toe aan je website, bijvoorbeeld in de header of met een pop-up.PROTIP: gebruik paaskleuren (geel, pastel, groen) en vrolijke illustraties.
Zet social media in
Maak een teaser video of een leuke post met paashaas-stickers of gifjes.
Voeg hashtags toe zoals #Paasactie, #Paaspret, #Pasen.Gebruik je nieuwsbrief
Stuur je klanten een paasgroet mét aankondiging van je actie.PROTIP: voeg een vrolijk gifje toe en een duidelijke call-to-action: "Doe mee!"
Maak het meetbaar
Gebruik een unieke kortingscode of volg het aantal reacties/deelnames via je socials.
Kom je er niet uit? Lees ons artikel over service-minuten uitgelegd of start rechtsonder een chat.
Vindwoorden: paasactie, Pasen.